Radeloos

Toen Hans naar mij toe kwam, vroeg hij hulp bij de verkoop van zijn huis. Hij was bijna radeloos. Al ruim twee jaar stond het huis te koop en het laatste jaar was er maar één bezichtiging geweest. De Open Huizendag stond voor de deur en hij wilde wel weer daaraan meedoen, maar de vorige keer was er niemand geweest. Dus als hij weer alle moeite nam om het hele huis van boven tot onder spik en span te hebben, wilde hij wel graag dat dat tot resultaat zou leiden. Dus er moest iets gebeuren, vond hij. Iedere keer die hoop en inspanning voor een bezichtiging brak hem op. Hij wilde zo graag verder. Een nieuwe start maken. Hij had andere huizen gezien die zijn interesse gewekt hadden, maar hij kon niets. Als hij naar dat andere huis zou gaan kijken en hij zag het helemaal zitten, dan kon hij toch geen bod doen. Niet voordat zijn eigen huis verkocht was…

Het plan

Dus op een avond stelden we samen een plan op. Een frisse, nieuwe presentatie moest het worden. De hoofdfoto zou eruit moeten knallen, het was de bedoeling dat kijkers op internet bij de eerste foto een beleving zouden krijgen van: “Wow! Wat een mooie ruime en lichte kamer!” Het plan was die knallende foto als hoofdfoto te plaatsen, zodat mensen enthousiast zouden worden en verder wilden kijken. Ik wilde per sé dat de huidige hoofdfoto vervangen zou worden, omdat de buitenkant van het huis voor veel mensen nu eenmaal geen blikvanger is. Mijn strategie was dat mensen eerst voor de binnenkant zouden vallen, waarna ze de buitenkant er voor lief bij zouden nemen. In elke relatie is het nu eenmaal de plussen en de minnen tegen elkaar afstrepen, dus ook de relatie met je huis: Voldoet het aan alle wensen? Voel ik me er wel thuis? Biedt het genoeg ruimte?

Het resultaat

In het huis van Hans zijn we een dag flink aan de slag gegaan. Ik had al accessoires en sfeermakers gekocht die ik bij het huis vond passen. We hebben heel wat geschoven, verzet, verhangen, verwijderd en aangevuld. Daarna heb ik van iedere ruimte in het huis een nieuwe foto gemaakt met daarop de focuspunten die wat mij betreft de pluspunten van het huis zijn. Het resultaat was een serie foto’s waarop het huis een frisse en ruime uitstraling heeft gekregen. Die fotoserie ging een week voor de Open Huizendag het internet op. En wat denk je? Twee bezichtigingen die dag! Later volgden er nog meer, met als slotstuk dat het huis binnen twee maanden verkocht werd. Wat was Hans gelukkig. Nu kon hij eindelijk weer plannen maken! En de makelaar? Die gaf mij via Hans een compliment dat ik zo’n strakke presentatie had neergezet. En daar mag ik best trots op zijn!

Ook benieuwd wat vastgoedstyling voor jouw huis kan betekenen? Vraag hier een gratis adviesgesprek aan!